Lazer Epilasyon

Lazer epilasyonda lazer ışınının enerjisi spesifik olarak kılın büyümesini engellemektedir. Bu açıdan lazer cildin üst tabakasına nüfuz etmektedir ve enerjiyi kıla iletmektedir. Enerji kılın içindeki pigment olan melanin tarafından absorbe edilmektedir. Absorbe edilmiş ışın enerjisi ısıya dönüşmekte ve kıl folikülüne yayılmaktadır.

Tüm folikül bölgesi, kıl foliküllerinde 60 dereceye ulaşan ısı ile tahrip edilerek nekroze edilmektedir. Lazer sistemindeki entegre soğutma epidermisin sıcaktan zarar görmesini ve işlem sırasındaki acıyı engellemektedir. Tedaviden sonra cilt üzerinde hafif bir kızarıklık görülür ise de, bu kendiliğinden kısa bir sürede yok olmaktadır.

Tedavinin etkinliği aşağıdaki faktörler tarafından belirlenmektedir.

• Cilt rengi
  • Kıl rengi
  • Kıl kalınlığı
  • Kılın ciltteki derinliği

Kılın kalınlığı 0.03 ile 1 mm arasında olabilmektedir. Koldaki kıllar daha ince ve açık renkli iken, bikini bölgesinde daha koyu ve kalın olmaktadır. Genellikle açık renkli kıllar tedaviye daha dayanıklıdır. Bu durumlarda epilasyon için daha çok enerjiye ihtiyaç duyulmaktadır.

Kılın optimum düzeyde lazer yardımı ile ortadan kaldırılması için, genellikle 3-6 seans uygulamaya ihtiyaç vardır. Yukarıda belirtilen faktörlere (Cilt ve kıl rengi, kıl kalınlığı ve derinliği) ilave olarak daha fazla tedavi seansı için muhtelif sebepler bulunmaktadır: Kıllar sürekli değişik büyüme evrelerinde seyretmektedir. Sadece aktif büyüme evresindeki (anajen fazdaki) kıllar düzenli aralıklardaki lazer uygulaması yardımı ile kalıcı olarak yok edilebilmektedir.

Vücutta oluşan aşırı tüylenmenin nedeni nedir?

Genellikle bacak bölgesinde gözlenen tüylenmenin nedeni genetik orjinlidir. Göğüs, göbek, sırt, yüz gibi bölgelerde ise tüylenme hormonsal nedenlerle oluşmaktadır. Genetik tüylenmeler lazer tedavisi ile çoğunlukla ortadan kaldırılır. Hormonsal tüylenmeler ise lazerle tedavi edilirler fakat biraz daha uzun bir tedavi süreci gerektirirler.

Lazer epilasyon benim için uygun mu?

Lazer epilasyonun size uygun olup olmadığına doktorlar karar vermektedir. Lazer epilasyon uygulamalarında temel prensiplerin yanında kişiye özel değerlendirme önemlidir. Tüm cilt tipleri ve kıl yapısında tek tip lazerin kullanımı bu nedenle mümkün olmamaktadır. Bu nedenle üç tip lazer cihazı mevcut olup uygun olan lazer cihazı ile işlem yapılması önemlidir.

Lazer epilasyon kimlere uygulanabilir?

Lazer epilasyon için en iyi aday koyu kıllara sahip olan kişilerdir. Kılların kalın olmasıda avantajı artırır. Cildin açık renkli olması yani cilt ile kıl arasındaki renk farkı kılın lehine ise cevap en iyidir. Lazer epilasyon ergenlik çağından sontra önerilmektedir. Bu önerimiz kız ve erkek her iki cins için geçerlidir. Lazer epilasyon uygulamasında kotuk altı, bacak, genital bölge en uygun bölgelerdir. Lazer epilasyon kızıl renkli tüylerde düşük başarı oranları gösterir. Beyaz tüylerde ise neredeyse etkisizdir.